Ebrar

Ebrar
@Eeyore53
Martin'in Sonu
7/10
·517 syf.··
2025 1. kitabı
(Öncelikle bu yazıyı okuyanlara sevgilerimi iletiyor ve anlayışınızı bekliyorum bu sadece benim düşüncelerim. Kitabı okumayanlar lütfen bu yazıyı *şimdilik* okumasın! İncelemem hem özet hem de eleştiri içermektedir!) Martin Eden yazarın kalemine hayran olduğum ama hayatımda ilk defa da baş karakterini sevmediğim bir eser olmuştur. Martin Eden ilk başta denizcilik yapıp hayatını idame ettirirken sonrasında Ruth ile tanışmasıyla burjuva hayatını özenmiş kibar söylemle hayran olmuştur ve o hayatta olmak istemiştir. Onun yaşadığı hayata hayran olarak aslından o hayatı sevmiş Rurth'u sevmemiştir. yazar olmayı kafaya koyan Martin kütüphaneler de kitap okumuş dilini de bu yönde geliştirmiştir. Ruth sayesinde tanıştığı insanlara (profesör, edebiyat okuyan öğrenciler vb...) ki keza Ruth'u da çalıştığı kısacık zamanla onların aldığı eğitimden üstün görüp kibirli söylemlerle onları aşağılamıştır. tabii insanlar bu yazıyı ve Martin'in de bu yaptığını da bir hayli normal ya da tatmin edici bulmuşladır. Çünkü halktan gelmiş biri profesörleri yüksek çalışanları kelimeleriyle yenince ki yazar da bize bunu böyle gösterince baş karakterin tarafını tutmamak imkansız öyle değil mi? benim için öyle olmadı. Kitap boyunca Martin Eden'in ben merkezci yaşamını hiç sevemedim. Yazarın kalemi ne kadar iyi olsa da bana Martin'i sevdiremedi. Sürekli şiirler hikayeler yazıp yayınevlerine gönderen Martin hiç bir yerden kabul almıyordu. bu süre boyunca da Ruthla epey ters düşmüştüler ve Ruth babasının ona iş ayarlayabileceğini yazarlıkla uğraşmaması gerektiğini söyledi. ama Martin ona iki yıl süre vermesi gerektiğini iki yıl sonra işleri yoluna koyacağını söyledi. Martin'in hayatına bir anda açken ve ihtiyaç halindeyken karşısına Brissenden çıktı. kitapta en sevdiğim karakterlerden biridir. Brissenden
Edebiyat
Martin EdenJack London · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 2025135,3bin okunma