Şüphesiz, ilk dedelerimizden bu yana dekor değişti: Köy artık gezegen çapında, mekân küreselleşmiş ve zaman anlık. Değiş tokuş edilen çakmaktaşları değil, bilgi artık. Gezegen küçülmüş: Uydulardan bakışla onu kavramak ve bütünüyle göz önüne almak mümkün... Ama, tarihöncesi dönemlerden bu yana gerçekten ilerledik mi acaba? Teknik yeteneklerimizin, bilgilerimizin, dünya görüşümüzün tartışılmaz bir biçimde ilerlemiş olmasına karşın değerlerimiz, "insanlığımız" konusunda, kelimenin felsefi anlamında aynı şeyi söyleyebilir miyiz? Kazanılmış bilgiyle, ama aynı zamanda şimdiye kadar görülmemiş barbarlıklarla da dolup taşan şu yüzyıla bir göz attığımızda bu konuda şüpheye düşmekte bir haklılık payı olduğu anlaşılır.