Tavan Arasındaki Buda- Julie Otsuka
Sizlere yine Japon asıllı bir yazarın kitabı ile geldim. Sanırım Japon karamsarlığını seviyorum.
Kitap 1900'lerin başında Japonya'dan Amerika'ya göç eden "Fotoğraf Gelinleri" de denen olaydan esinlenerek yazılmış. Birbirlerinin yüzünü görmeden, birbirlerine gönderdikleri fotoğraf ve mektuplarla evlendikleri kocalarına, Amerika'ya gidiyor bu Japon kadınlar. Çoğu kocalarının mesleğinin çok prestijli olduğu, kocalarının çok zengin ve çok yakışıklı olduğunu düşünerek gidiyor Amerika'ya ama gerçekler öyle değil. Orada ucuz iş gücü ile çalışacak işçiler olarak gitmişler aslında. Zorluklara dayanma güçleri, sessizlikleri, gururları ve az yeme potansiyelleri ile herkes tarafından istenen işçiler bu Japon kadınlar.
Kitap bize bir göç ve sonrasında bu kadınlar tarafından yaşanan olayları anlatıyor. 1. çoğul şahıs dili ile yazılmış. Yani yazar aslında oraya göç eden bütün kadınların dilinden yazmış bize kitabı. Sürekli "Biz" diyerek o kadınların hayatlarını, zorluklarını gözler önüne seriyor kitap boyunca. Memleketinden uzak ve zor koşullarda yaşayanlar için tetikleyici olabileceğini düşünüyorum kitabın. Hızlı okundu, merakla bir çırpıda bitti. Bir sonraki kitabım yine aynı yazarın Yüzücüler kitabı olacak.
Önerimdir okuyunuz efendim.