Nagihan Arslan

Nagihan Arslan
@Elektra_52
Çünkü ölmüş kişi günahtan özgür kılınmıştır
Ters Köşe Final Sevenler Buraya!
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯 Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
8/10
·448 syf.··
Beğendi
·
2026 37. kitabı
·
10 günde okudu
·
Okunma: 03 Mart 2026 18:33
Ophelia Valley #1 Saklambaç N. G. Kabal Bu kitaba başlarken dürüst olayım mı? Beklentimi çok yüksek tutmamaya çalıştım. Çünkü tür olarak daha genç yetişkin – kasaba gerilimi havası alıyordum ve açıkçası ilk sayfalarda tam da düşündüğüm gibi ilerledi. Amigo kızlar, partiler, popüler grup, içki, yüzeysel diyaloglar… Hatta bir ara “Eyvah, bu tam Wattpad enerjisi” dediğim yerler oldu. İlk yüz sayfa benim için biraz sabır testiydi diyebilirim. O noktada puanım 7 civarındaydı. Ama sonra yavaş yavaş bir kırılma yaşadım. Hikâye derinleşmeye başladıkça, özellikle Ansel’in iç dünyasına indikçe kitap bambaşka bir yere evrildi. Çünkü Ansel öyle klasik “gizemli kız” karakterlerinden değil. Gerçekten problemli. Gerçekten kırık. Gerçekten sağlıksız bir zihne sahip. Ve yazar bunu romantize etmeden, cilalamadan vermiş. Onun yalnızlık hissi, kimseye güvenememesi, sürekli tetikte olması, kendine zarar veren düşünce yapısı… Bunları okudukça karakter bana daha gerçek gelmeye başladı. Sanırım kitabı asıl sevmeye başladığım yer tam olarak burasıydı. Eğer sadece cinayet ve gençlik dramı okusaydım büyük ihtimalle bu kadar etkilenmezdim. Ama işin içine psikolojik gerilim girince, o karanlık zihin yapısını okumaya başlayınca “Tamam, şimdi oldu” dedim. Cinayet kısmına gelirsek… Bu kitap bence klasik bir polisiye değil. Eğer detaylı soruşturma, adım adım ipucu çözümü, teknik analizler bekliyorsanız aradığınızı tam bulamayabilirsiniz. Cinayetler var ama daha çok arka planda bir tehdit gibi duruyor. Ön planda olan şey sırlar. Herkesin bir şey saklaması. Kimsenin göründüğü gibi olmaması. Ve en önemlisi, insanın kendi karanlığından kaçamaması. Dedektif Wallace ile Ansel arasındaki gerilim hoşuma gitti ama bunu büyük bir romantizm olarak görmedim. Daha çok zihinsel bir çekişme vardı aralarında. +18
SaklambaçN. G. Kabal · Martı Yayınları · 20226,4bin okunma

Nagihan Arslan

, bir kitap okudu
8/10
·448 syf.··
Beğendi
·
10 günde okudu
·
Okunma: 03 Mart 2026 18:33
·
2026 37. kitabı
N. G. Kabal
8.1/10 · 6,4bin okunma
9/10
·144 syf.··
Beğendi
·
2026 36. kitabı
·
3 saatte okudu
·
Okunma: 01 Mart 2026 18:49
İnsan Nasıl Kaybeder İmam Gazali Bu kitap benim için sadece bir “okuma” olmadı, ciddi bir iç muhasebe sürecine dönüştü. Felsefeyle çok içli dışlı olmayan biri olarak bile sayfalar arasında kaybolmadım; aksine kendimi sürekli düşünürken, durup altını çizerken, hatta bazı yerlerde içim sıkışarak okurken buldum. Çünkü kitap tam da insanın en hassas yerinden yakalıyor: Kendini iyi, bilgili ve doğru yolda sanma yanılgısından. Gazali’yi çoğu zaman büyük bir alim, güçlü bir düşünür, tasavvuf ehli bir isim olarak biliyoruz. Ama bu kitapta o sadece tarihsel bir figür değil; zihinsel bir krizin içinden konuşan, kendi çağını sorguladığı kadar bizi de sorgulayan canlı bir ses gibi karşımıza çıkıyor. Özellikle Selçuklu dönemindeki fikrî karmaşayı anlatan bölümler, bilginin nasıl bir statü aracına dönüştüğünü gösterirken insan ister istemez bugünü düşünüyor. Çünkü değişen pek bir şey yok. Kitapta beni en çok etkileyen nokta şu oldu: Gazali bilgiye karşı değil ama bilginin verdiği “güven hissine” karşı çok uyanık. “Biliyorum” demenin insanı rehavete sürükleyebileceğini söylüyor. Ve gerçekten de öyle değil mi? Bazen doğru kavramları kullanıyoruz, doğru cümleleri kuruyoruz ama hayatımız değişmiyor. İşte Gazali tam burada devreye giriyor: “Bilgi seni dönüştürmüyorsa, sana yük değil konfor oluyorsa orada bir problem vardır.” Özellikle dindarlık ve ahlak üzerine yapılan psikolojik çözümlemeler çok çarpıcıydı. Gazali’nin en sert eleştirilerini günahkârlara değil de “kendini kurtulmuş sananlara” yöneltmesi beni uzun süre düşündürdü. Ameline güvenen insanın aslında nefsine yaklaştığını, Allah’a değil… Bu cümle bile tek başına insanı sarsmaya yetiyor. Çünkü hepimiz zaman zaman iyi niyetimizi bir kalkan gibi kullanmıyor muyuz? Farabi ve İbn Sina ile olan ayrım noktalarının anlatıldığı bölümler
İnsan Nasıl Kaybeder?İmam Gazali · Destek Yayınları · 2026234 okunma