İyi olma halimizi seçici olarak kullanmamız gerektiğini düşünüyorum. İyilik hakkımızı bunu hak eden insanlara sunmak içimizde iyi olma enerjisinin sürekliliğini sağlayacaktır. Seçmeden her insana iyilik yapmak kendi oluşumumuza zarar verir.
İnsanın devamlı kendini kanıtlamaya çalışması ile mükemmeliyetçilik birbirine bağlıdır.
Elinden geleni yapmakla mükemmeliyetçilik arasındaki fark; ilkinin işlevsel ve gerekli seviyede olması, diğerininse kendini diğer insanlara kanıtlama çabası olmasıdır.
Hayat yolunda kurduğumuz ilişkiler hem kim olduğumuzu hem de nasıl hissettiğimizi önemli ölçüde etkiliyor.
Diğer insanların bize yansıttığı imajımız üzerinden kendimizi değerlendiriyoruz.
Dünyada sadece bir kişi olsaydı bu kişi kendisinin nasıl biri olduğunu bilemeyeceği gibi, kişi ya da birey olduğunu da ayırt edemeyebilirdi.