Çocuğunu kendi hayallerini gerçekleştirme aracı olarak görmek ülkemizde çok yaygın bir olay...
Anne-babalar, kendi gerçekleştiremedikleri şeyler için, farkına varmadan, çocuklarını kullanıyorlar. Çocuk hangi üniversitenin hangi bölümüne gitsin? Hangi mesleği seçsin? Anne-baba, çocuğu adına karar veriyor ve neden böyle yaptığını da açıklıyor: "Ben çok istedim, parasızlıktan okuyamadım, bari şimdi o okusun!"
Böyle bir ortamdaki çocuklar , uzun bir süre, kullanıldıklarının farkına varamazlar ama yaşamlarının en sorunlu, en mutsuz anlarının birinde, büyük bir hayret ve öfkeyle, anne-babalarının isteklerinin aracı olarak kullanıldıklarının farkına varırlar. Yaşları ilerlemiş ve meslekte bir yerlere gelmiş oldukları için rayına oturmuş tren gibi istemeye istemeye yaşamlarına devam ederler. -Mış gibi yaşayanlar kervanına onlar da katılmışlardır. Lütfen dikkat edin, sizin çocuklarınız -mış gibi yaşayanlar kervanına katılmasın!