Diyor ki "Ben kendi kaderimin efendisiyim. Benim üzerimde bir kuvvet yoktur. Benim üzerimde bir kuvvet hayatıma tesir edemez, beni yönetemez. Ben kendim için en iyi olanı bilirim. Bir başka kuvvet benim için iyi olanı takdir edemez. Ben, hayatımı hiçbir boşluğa ve müdahaleye mahal vermeyecek biçimde planlamalıyım. Her şeyi iyi planlarsam fire vermem ve arzu ettiğim servete, makama ulaşırım." Ama bir söz var: "Hayat, siz planlar yaparken başınıza gelenlerdir."
Her vakit, her an insana bir emanet, hayat da. bir emanet. Nasip var hiç şüphesiz, kısmet var, kader var, tecelliyat var. Bir program yapacağız ama bileceğiz ki o mutlak bir program değil, o her an değişebilir. Değiştiği zaman da üzülmeyeceğiz.