Ray Bradbury Fahrenheit 451 romanını yazış amacını şu güzel cümlelerle çok net özetlemiş aslında;
"Olabildiğince kendim olmak ve benim ne düşündüğümü keşfedip ortaya çıkarmak, sonra da onu mantık çerçevesinde değerlendirmek istiyordum. Ve ne düşündüğümü görmek istiyordum."