Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯
Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
Varlık Allah'la başlıyor. Var olmayı ancak
O'nunla açıklayabiliyoruz.
Çünkü: tek başına olabilecek bir O vardır. Var olmamayı da var eden O'dur.
Ama var olmamak, O'na uzanmak gücünde değil.
İnsan ve eşya ise, hem yokluğa, hem varlığa şartlı,
ayarlı. Tarif gereği böyle. Allah, tarif gereği (en çok)
var olan, var olması en önce gerekendir. Tarif gereği, yok olmasına sebep bulunmayandır.
İnsandan meleğe, melekten Allah'a gidince, bu varoluş güçleri, imkanları, sebepleri ve hakları artar.
Allah, bu sebep ve hakkın, sonsuzda ulaştığı Varlıktır. O noktada Allah kendi kendisiyle vardır.
Oraya kadar, derece derece, bütün hak ve sebepler,
o Hak ve Sebebe bağlı olarak vardır.
Onlar,islama din deməklə yetinmemişler, din olmayan belki dine benzeyen,şüphesiz insan ruhundaki dinə mahsus yeri haksız olarak zapt ve gasp etmiş bir takım bâtıl inanış sistemlerine din adını vermişlerdir.
İşte yanıldıkları nokta buradadır.
ALLAH konusunda bize anlatılan tek şey ,korkmaktı. Şunu yaparsan yakar,bunu yaparsan şuraya atar. Kimse de çıkıp demedi ki şunu yaparsan sever. Bunu yaparsan seni saklar,sakınır,korur. Herkes kork dedi de biri çıkıp da sev demedi. O en kıymetli sözcük anlatılmadı bize.