Yaşlılığın bir yükü de hatırlamalardır. Yaşlı, sanki hatırlamaların çokluğu ve lüzumsuzluğu yüzünden büsbütün çöker;hatırlamasa daha rahat edeceğinin farkında değildir
Alfabe cümleleriyle yazılmış - çoğu kağıt ziyanı- kitapların başı çektiği günümüzde kaç sabırlı okur çıkar da, Abdülhak Şinasi'nin yazdıklarından tat alır?!
Vakit öldürüyoruz, diyorlar. Kimin haddine düşmüş vakti öldürmek. "Vakit" onu yaşatmayı bilmeyenleri öldürür;bitkileri , insanları, imparatorlukları, uygarlıkları, çağları hep yok eder. Galiba onun için pek eskiden en büyük Tanrıya, her şeyi var eder, yok eder anlamına 'Kronos' dediler