Zülfü Livaneli'nin ilk okuduğum eseriydi yakın tarihi yaralı, naif bir aşkın gölgesinde çok güzel anlatmış. Kitapta çok geniş bir zaman dilimi anlatılıyor olsa da konu hiç dağılmamış. İstanbul üniversitesi'nde çalışan Maya ile üniversiteye gelen misafir Alman profesörün arasında geçen olaylar Maya'nın kaleminden anlatılmış. Profesör farklı ajanlar tarafından takip ediliyordur. Maya bunu fark eder ama hem profesörün hikayesini merak ettiği için hem de profesör onda güven duygusu uyandırdığı için profesöre yardım eder. Sade bir dil akıcı, merak uyandırıcı bir olay kurgusu okumaya değer bir kitap.