Insan en son ölmeyi de öğrenir öyle gider bu dünyadan. O zaman nefes çıkana kadar bitmez kendini tanıma eylemi. O yüzden okuyorum galiba. Okuyunuz, okutunuz...
Buraya sayfalar dolusu kelâm yazabilirim zira bu yazar da bu kitap da sayfalar dolusu övgüyü hak ediyor ama sadece şunu yazacağım; okuyun daa, nolur...
📚🔔 Tatil zili çaldı!
Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞
Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Bu kitaba ne yorum yapsam bilemedim ki!
Sonradan müslüman olan kişilerde iki davranış stili görüyorum genelde. Sonsuz bir bağlılık ve ana babadan müslüman olanlara göre daha fazla samimiyet ve ibadet ya da nerede olduğunu bilememek durumu.
Kitaptaki tasavvuf ortaya karışık, abim ne istersen ondan yapalım sana duygusu bırakıyor insanda.
Ben dinî ilim tahsil etmedim bir teolog değilim ama yaşayacak kadar da dinini bilen, okuyan, araştıran bir müslümanım.
Kitap dini yeni öğrenen birine hitap edebilir anlarım. Hoşuna gidebilir kullanılan cümleler. Dini gerçekte yaşayan kişi ise durup düşünür bence. Bu ne diyor şimdi sorusunu sorar büyük ihtimal.
Günümüzde dinleri karıştırma tuhaflığı sanki buraya da girmiş. Geçen bir ablam elinde lokum dağıtıyor; namazımı kıldım, mum diktim şimdi de tesbihle 520 dönüyoum diyor video da. Suyundan da koy canım ablam! Hint öğretileri ile şamanizm azcık İslam az Budizm derken aaa bir bakmışsın neredesin belli değil Allah muhafaza eylesin. Sayı sekansları mevzusu çok büyük problem cidden. Teologlara bırakıyorum ciddi yorumları.
Bizde bir insanın müslüman olmasına vesile oluruz inş'ALLAH.
Okuyunuz, okutunuz...
Tasavvuf NotlarıAnnemarie Schimmel · Sufi Kitap Yayınları · 2018154 okunma
Bir kitaba yorum yaparken kriterleri oluyor insanın. Bu kitapta ki kriter gerçeklik algısı.
Kurmaca okurken bir dünyanın içine girip orada kaybolmak ve dünyadan uzaklaşmak için okur çoğu edebiyat sever. Kitabın sayfalarında gezerken karşınıza neyin çıkacağını bilmezsiniz. O duygu güzeldir. Bu kitap öyle değil.
Çok iyi mi yazılmış? Bence hayır. Çok farklı bir konu mu? Hayır.
Kitapta olayın sonunun az çok bilinmesi ve kurmaca olmasına rağmen gerçek hayatta karşılığının olması yoruyor insanı okurken.
Boş bir çekmece sizi başka bir kitapta ağlatmayabilir ama burada ağlatıyor. Kitaptaki her koku kelimesi geçtiğinde o kokuyu algılıyorsunuz. Haliyle sıkıcı değil ama zor bir okuma. Ben gerçek bir edebiyat severin kitaptan sıkılması hâlini hiç bir zaman anlayamayacağım. Kitap sıkıcı değildir. İnsan tahammülsüzdür. Okuyunuz, okutunuz...
Arka SokakPerhat Tursun · Profil Kitap · 202469 okunma
Arkadaşlar ısrarla şu kitabı oku deyip duruyorlardı. Okudum...
Ilk once yazarı kadın ve günümüzde yaşıyor zannetmeme geleyim. Galiba kitaplarının ismi yüzünden. Feminen geldi niyeyse. Sonra da bi utandım. Feminen maskülen ayırımına fena kızarım kınayıp kendim yaptım.
Kitap hakkında çok şey yazılabilir ben F.Chopin' nin Polonaise Fantaisiesine takıldım. On iki dakika süren ama kitabı olduğu gibi anlatan bir eser resmen.
Açılıştaki belirsiz, sisli atmosfer,
Ritminin netleşip sonra tekrar çözülmesi,
Orta bölümdeki iç monolog hissi, hesaplaşma,
Finalde ki sakin ama ağırbaşlı kapanış.
Vay vay vay!
Müzik ile bir kitabın uyumu. Kitap kendimi çok değersiz hissettirdi bir an için de olsa. Adam yazıyor, müzikten anlıyor, anlamayı geçtim kitabı uydurmuş resmen müziğe. Böyle yazmak güzel olurdu. Iç hesaplaşmam bundan dolayıydı.
Bir de insan tahlilleri çok iyiydi gerçekten. Müzik üzerinden net bir şekilde bu adam asker olamaz tahlili etkileyici geldi bana. Tecrübe diyoruz buna degil mi?
Ben yazılara farklı açılardan bakmayı seviyorum. Uzun zamandır bu kadar etkilenmemiştim.
Diğer bir kitapta görüşmek üzere. Okuyunuz , okutunuz...
Sen ne güzel kitapsın. Tartmak, düşünmek ve kıyaslamak için okumayı nasip et Allahım, duamın karşılığısın. Akıllı yayınevi sayfa numaralarını sayfanın üzerinde gösterir. Alkışlıyorum. 2025 de başladığım kitap 26 da bitti. Bu senenin sayılır yani. Aslında beş kitap okumuş gibiyim. Döne döne okudum çünkü. Çocuklarımız ibadet etmiyor öyleyse biz müslüman mıyız sorgusu oluştu bende kitaptan sonra zira doğumdan sonra anne baba çocuğu yahudi hristiyan mecusi veya müslüman yapıyor. Ee yapamıyoruz. Büyük sıkıntı. Felsefe düşünüyorum o hâlde varım diyor din yapıyorum o hâlde varım diyor. Yapamıyoruz! En azından ben nefsim için bunu söyleyebilirim. Tespitler gerçekten çok doğru kitapta. "Insan ruhu aklıyla insandır. Din ahlaktır. Mümin ile mümin olmayanı ayıran şey sarp yokuşta gösterdiği ruh ve akıldır, ahlaktır. Islam ve iman aynı değildir ancak bu sarp yokuşlardan geçtikten sonra seviyelenir , ayar alır. "Bu ve bunun gibi noktalar güzel girişlerle verilmiş. Beled suresini çok severim. Kitaptan sonra daha bir sevdim. Etkilendiğim bir söz de şu: Allah cc insanlardan yeryüzünü imar etmelerini de istiyor, Islam sadece ibadet dini olsaydı Eyüp El Ensarinin doğduğu yerde ölmesi gerekirdi. Yaşına rağmen yapmadı bunu. Bugün konfor alanı dediğimiz olgu bizi yiyip bitirdi gerçekten. Benim din bilgim kitabın kullandığı kaynakları irdeleyip bu mevzudur bu değildir deme noktasında değil. Haliyle şuna bakıyorum kitap bende ruhen bir aydınlanma yaşattı mı? El cevap evet. Çözüm veriyor mu? Evet. Ibni Sina' nın bir lafı vardı bölüm başlarından birinde büyük boy çıkartıp asmak lazım bir yerlere: Güzel yaşamak için hayatın zehrini için. Diri kalmak için ölümü sevin. Uçun ve belli bir yuva edinmeden kaçının. Çünkü kuşları hep yuvalarında avlarlar... Nefsimize ve şeytana av olmamak temennisiyle