Bak, ne diyor gül: "Dünyanın harikasıyım! Bir damla gülsuyuna, nasıl kıyarlar bana?" İçini çekti bülbül: "Bir mutlu günün ardından bin yıl gelir gözyaşlarıyla!"
Ölümden sonra benden ne kalacak yarına? Nedir gerçekten sahip olduğum? Nedir ki bir insan ömrü! Kimsenin umursamadığı bir yangın ve rüzgarın savurduğu küllerden başka!
Herkes, gönlünce bir yol arıyor kendine. Kimi arayışı sürdürmekte, kimi bulduğundan emin. Ama bir gün, bir ses haykıracak göklerden: "Herkesin yolu kendine varır! Arama başka yerde!