Dinimizi bile değiştirdiler. Ellerine ne geçerse bize karşı çeviriyorlar. Bilirsin Ana, insanı kendi tasvirine göre yaratmıştır derler. Şu halde ona benzememiz gerekirdi. Oysa biz Tanrıya değil, yırtıcı hayvanlara benzeriz. Kilisede işlerine geldiği biçimde bir Tanrı gösterirler bize. İftira ederler Tanrıya. Çıkarlarını yürütmek, ruhumu dürmek için onu kılıktan kılığa sokarlar.
"Kadın, çok büyük kuvvet... Ben ki kadını hiç tanımamış, düşünmemiş bir adamım... Ben bile ihtiyar, alil bir ananın tesirinden kendimi kurtaramadım. Bugünkü felaketlerimizde belki onu asırlarca ihmal etmiş, ezmiş, cahil bırakmış olmamızın da bir dereceye kadar tesiri var..."