“Benim gerçekten sevdiğim insanlar azdır, beğendiklerim ise büsbütün az. Dünyayı görüp tanıdıkça hoşnutsuzluğum artıyor. İnsanların iç yüzünün nasıl hiç göründüğü gibi çıkmadığını; iyi ya da akıllı gibi görünenlere bile nasıl hiç güven olmadığını her gün daha açıkça anlıyorum.”
"Dünyayı görüp tanıdıkça hoşnutsuzluğum artıyor."
Austen'ın bu tespiti modern dünya için de geçerli mi? Görünene mi inanmalı, yoksa zamanın maskeleri düşürmesini mi beklemeli?
Aşk ve GururJane Austen · Avrupa Yakası Yayınları · 201698bin okunma
"İnsan konuşarak tanır kendini. Tanıdıkça sever. Kendini sevmeyen kendine sahip çıkamaz."
Şükrü Erbaş, iyileşmenin yolunun dışarıdan değil, insanın kendi sesinden geçtiğini hatırlatıyor. Kendi gölgemizde boğulmak yerine, kendi gerçeğimizi ışıtabilmek dileğiyle.