gözlerimi kapasam
rüzgârın kapısı derhal açılacak
dağbaşlarının temkinli sessizliğiyle sonsuzluğu dinleyeceğiz
kendimizi inkâr edeceğiz
hele inkârımızı büsbütün inkâr edeceğiz
bütün münkirler günde beş vakit bizi inkâr edecekler
bir kibrit aydınlığında çatılmış kaşlarını göreceğim
jiletle çizilmiş gibi keskin
ince
içimde kanlı bir ihtilâl kopacak
dudakların bir akşamüstü dudaklarıma değince
kadehim kırılacak
münkirlere müminlere küfredeceğim
Kitap farklı bir teori sunuyor sadece ve bunu yaparken şarlatanlıkla bilimsellik arasında ince çizgide seyrediyor. İlk 3 bölümde teorisi tükeniyor ve sonrasında adeta havadan sudan sohbete dönüştürüyor işi. Mantığın “teorim burada tıkanıyor ama kitap olup satması için bi 250 sayfayı göreyim” olduğunu düşünüyorum. Hayvan deneylerinden yola çıkarak insanların travmalarının altında yatan sebepleri bu denli güçlü şekilde savunmak ne kadar doğru bilemiyorum. Bahsedilen konular hakkında bilgi düzeyi düşük okuyucunun çok kolay bir şekilde yanıltılabileceğini ve sağlıksız sonuclara yol açabileceğini düşünüyorum. Okuyacaksanız da içinizde hep bir şüphe barındırarak okuyun zira kitapta kaynak gösterilen çoğu çalışma daha yolun çok başında veya kanıt düzeyi düşük çalışmalar.