"Eğer ben var olmak istediğim değilsem, istediğim, sözle değil, arzu ve tasavvurlarla da değil, fakat bütün kalbimle, bütün kuvvetlerimle, hareketlerimle istediğim değilsem, ben var değilim... Var olmak istemek ve sevmektir."
Vadi' er-Rasibi de, Şa'bi'nin şöyle dediğini anlatır:
"Şiirden daha az rivayet ettiğim bir şey yoktur. Öyle iken eğer istesem, bir okuduğumu bir daha tekrar etmemek üzere bir ay şiir okuyabilirim".
Ibnül-Medinî diyor ki;
"Şa'bi'ye, bütün bu ilmi nasıl ögrendin" diye sordular. O da: "Duyduklarıma güvenmemek, diyar diyar dolaşmak, cansız varlıklar gibi sabretmek ve karga gibi erken davranmakla", diye cevap verdi.