Bir keresinde kömürlüğe girdik, kapısını da kapadık. “Bu rası çok karanlık,” dedim, “korkuyorum”. Oysa korkulacak hiçbir şey yoktu. Kömürlerden korkulur mu? Mehmet daha küçük, ama çok güçlü. Elini omzuma attı, sıkıca tuttu. Sanki o anda kalbim yere düştü. Başımı omuzuna koyup orada, öy lece kalmak istedim. Dışarıdan çocukların sesi de gelmiyor du. Ama başımı omuzuna koyamadım. Kömürlüğün pencere sinden dışarı bakıyor gibi yaptım, aklım saklambaçtaymış gi bi davrandım. O zaman Mehmet, “Bizi bulamayacaklar ga liba, çıkalım” dedi. Oysa ben yıllarca orada öylece kalabilir dim. “Tamam, çıkalım,” dedim.