Bizde insanların en büyük talihsizliği, kendilerini tanımadan yaşamalarıdır. Kendi iç dünyasını bilmeyen insan, başkalarının kurduğu düzenin içinde çırpınır durur. Ne istediğini, neye güldüğünü, neye ağladığını bilmeden geçen bir ömürden daha acı ne olabilir? İşte bu yüzden, bizde hayat çoğu zaman yaşanmaz; sadece idare edilir.