"...üstelik koca Hipokrat'ı bir maymunun bir fındığı taktığı kadar takmıyorsunuz. Tıp bir rüyaymış, öyle mi? Eczacılar ve hekimler burada olsalardı sizi taşa tutarlardı bence. Demek ki iksirlerin kan üzerindeki, merhemlerin ten üzerindeki etkisini inkar ediyorsunuz. İnsan adı verilen ebedi hasta için özel olarak yapılmış dünya adı verilen şu ebedi çiçek ve maden eczanesini inkar ediyorsunuz?"
"Yollarda insana daima garip bir duygu arkadaşlık eder. Bir görülen yeri bir daha görmemek şüphesi ve acısı... Bu acı kelimesi, belki fazla kuvvetli olur. İnsanın az ehemmiyet verdiği şeyi bile kaybederken duyduğu en ufacık hüzün diyelim."