Dördüncü tabaka-i hayat ,şüheda hayatıdır....Evet ,şüheda ,hayat-ı dünyeviyelerini tarik-i hakta feda ettikleri için,Cenab-ı Hak,kemal-i kereminden onlara hayat-ı dünyeviyeye benzer ,fakat kedersiz,zahmetsiz bir hayatı âlem-i berzahta onlara ihsan eder.Onlar kendilerini ölmüş bilmiyorlar.Yalnız kendilerinin daha iyi bir âleme gittiklerini biliyorlar.Kemal-i saadetle mütelezziz oluyorlar.Ölümdeki firak acılığını hissetmiyorlar.