Distopya olduğu ve daha fazla, nazikçe nasıl söylenir bilmiyorum ama, vahşet olduğuna inandığım için okudum. Bir distopyadan beklentim sonu gelmez bir ızdırap ve çileler silsilesiyken bu kitapta yer verilen ondan fazlası. Aşkı çemberin ortasına koyan bir distopya hiç görmemiştim ve eğer romantizme ilginiz varsa mutlaka okumalısınız. Bana gelince romantizm ilgi alanlarım dışında olunca hayal kırıklığına uğradım. Beklediğim kadar karanlık bir hikayeyle karşılaşmamak beni üzdü, ancak dediğim gibi romantizmi seviyorsanız "çerez kitap" adını verdiğim öylesine okunup vakit öldürmenize yarayacak kitaplar arasına girebilir.
Ha, bu arada şunu da eklemek isterim ki; çevirmene göz yummanız gerekiyor, çünkü hayatımda gördüğüm en başarısız çeviri örneklerinden birisi. Okumak istiyorsanız çevirmenin yazdıklarını görmezden gelip kurguya odaklanın derim.