Çelişki zıtlıklar sayesinde yaşar, o zıtlıkların dengesidir. Ve bu dengeyi tutturabilen kişi yaşamın, varoluşun, Tanrı’nın ne olduğunu da anlayabilecek duruma gelir. İşin sırrı dengededir.
-Goethe
Peki bağ kurmak iradi bir eylem midir? Biz bir şey ile ya da biriyle bağ kurmaya yeltendiğimizde mi gerçekleşir yoksa zaten o şey ya da o kişiyle aramızda bir bağ vardır da biz sadece bir ipin ucunu tutarcasına o bağı takip edip nereye ulaşacağına, ucunda ne olacağına mı bakarız?
Biz kelimelere bakmayız. Niyete bakarız. Kelimelere bakacak olsak yeryüzünde insan kalmazdı! "Birinin ağzından bal gibi dökülen söz, bir başkasının kulağına zehir gibi gelir." dedi.