Ne yaşarsan yaşa, inadına hayata tutun. Ayağa kalk devam et.
Kimseye umut bağlamayacaksın. Kimseden bir sey beklemeyeceksin. Çünki beklenti, kalbinin en zayıf yerini baskasının insafina birakmaktır.
Ölümden korkma. Karanlık olan ölüm değil yaşam. Giden onlar değil, sensin. Gerçek olan bedenirle hissedebildiklerin değil, ruhunla hissedemediklerin. Sır olan göremediklerin değil, görebildiklerin...
Aslında efendiler de köledir, Keşiş... Çünkü varlıklan kölelerinin varlığına bağımlıdır. Onlar, köleleri olmadan hiçbir şeyin efendisi olamayacaklarının bilincindedirler. Çünkü onlar efendi olma hırsının köleleridir. Ve insan ancak hırslannın esiri olmaktan uzaklaşarak kölelikten kurtulabilir."