Kitap 2. Dünya Savaşı sırasında Fransa'da geçiyor. Dönemin koşulları, Fransızların yaşadığı açlık, sefalet ve zulüm, Yahudilerin toplanması ve belirsizliğe olan yolculukları, insanların dostlarına, komşularına yardım etmekten dahi korktuğu, oldukça zorlu bir dönem anlatılıyor. Birbirinden çok farklı karakterde olan iki kız kardeş bu zorluklar içerisinde farklı savaşlar veriyor.
Viann evde kocasını sessizce beklerken yaşadıkları onu değiştiriyor ve hiç tanımadığı çocukların hayatına dokunuyor. Isabelle ise Pirene dağlarını yürüyerek geçecek kadar gözü kara bir kadın. Yaptıklarının sonuçlarına katlanırken sevdiklerini kaybetmesi, aşık olması ve içine dönmesinin duygu dolu hikayesini okuyorsunuz.
Kitap dili oldukça sürükleyici, cümleler ve anlatım duygu dolu. kitap sizi içerisine alıyor ve o dönemi size yaşatıyor. Tavsiye ederim. Keyifli okumalar.