İnsan bazı şeylerin ağırlığına dayanabilir, avunabilir, hayal kurmaya devam edebilir. Sen anlayamazsın tabii. Anlamak için insanın bazı eksik yönleri olmalı.
Atay bu kitapta şöyle bir cümle kuruyor "Sadece yapamadıklarımızdan pişmanlık duymalıyız ilerde."
İlk okunduğunda akla gelenin aksine kastedilen şey "Keşke yapmasaydım" demenin, "Keşke yapsaydım" demekten daha az acı verici olduğudur.