Biz bu örümcekli kafadan ne zaman kurtulacağız. Kadını erkeğin arkasına atan, onunla bir mecliste oturamayan, bir çatı altında kadın erkek birlikte bulunmak gerekince araya perde geren toplum hiç bu çağın toplumu olabilir mi?
Kitap sevgisi diye bir sevgi vardır sanırım. Ana sevgisi, kardeş sevgisi, yâr sevgisi gibi bir sevgi. Bu sevgi insanın içinde doğuştan mıdır? Yoksa sonradan mı uyanır ? Bunu bilmiyorum. Daha doğrusu, ben şöyle inaniyorum : Kitap sevgisi de bütün öbür secgiler gibi doğuştan vardır; ama uyuyordur. Onun zamanı gelince uyandırması gerekir.