Zenginliğe, yaşamın konforuna karşı kayıtsızlığı savunan, ıstırap ve ölüme karşı küçümseme duyan öğreti, çoğunluk için tamamen anlaşılmazdır. Çünkü bu çoğunluk, yaşamdaki zenginliği veya rahatlığı asla tatmamıştır..
Sağlıklı ilişkilerde her bir birey kendi sorumluluklarına sahip çıkar. Yani dışarıdan gelen bir etkiyle değil, içeriden gelen bir bilinçle sorumlu olmayı seçer ve kendi vicdanına hesap vermeye hazırdır.
Yıllarca çamur deryası olup hiç el atılmayan yollar bir devlet büyüğü ziyaret edeceği zaman hemen asfaltlanırdı. Özet şu ; biz insana "insan" olduğu için değil, gücü kadar değer veriyoruz.