Bir kere sevdim. Başkaca sevmenin mümkünü yoktur. İnsan kalbi bir tanedir, her kalbin sevme hakkı da bir tanedir. Ötekileri nerenle seveceksin ki; kalbinle olmadığı kesin.
İnsan denilen varlık, dünyaya artık bir santim yukarıdan bakıyordu. İşte bu santimlik fark, zamanla kendimizi Tanrı gibi görmemize yol açtı; her şeye kadir, her şeye muktedir, her şeyin sahibi. İstediği her şeyi planlayıp yapabilen güçlü, özgüvenli, kudretli Tanrı. Yapabildi mi?
Nah yapabildi!