artık zamanın da üstünde şık bir şehirde
mazgallara kapatılmış, büyüyemeyen çocuklar için
kafatasları çelikten adamların şarkılarını
ya da rahibe pelerini altına gizlenmiş,
gözleri irin torbalarıyla kanlı şeytanları
bir ruhun turuncu mihrabına getirip
ordan aşağı atmalı..
sisle örtülü bir tanrı yüzünde ortalık
henüz
güpegündüz bir şalla sarıldıysa dörtnala
karanlık bir an
çirkin bir vincin organik çengelinde
çağdışı bir cadı gibi kusarken kanlı
asılı kaldıysa
delikanlılarla yatıp kalkan ivedi bir caddenin
dedeleri, dişsiz oratoryolar gibi embriyo ise
rahmine sıçarım böyle anaların diye
küfrederek dua adına açılıyorsa engerek yuvası avuçları
peygamber develerinin
artık zamanın da üstünde şahsiyetsiz bir şık şehirde
mazgallara kapatılmış, büyüyemeyen çocuklar için
kutsal kabahatleri ve mecazi kerhaneleri
bir ruhun turuncu mihrabına getirip
ordan aşağı atmalı..
ve bu sülalenin bütün arsız, ağızsız ağıtlı kapılarını
o sisli yüzlerin yüzüne kapatmalı..
Kücük İSKENDER
📚🔔 Tatil zili çaldı!
Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞
Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Bu gün düşündüm ne kadar çok eksilen varmış...inanılmaz bir çağa girdik gibi ,dayatılan ekonomik sıkıntı bireyi tamemen sanattan etikten varoluşsal amacından ahlagindan etmektedir ...Artık büyük şairler yazarlar yetişmiyor büyük felsefeciler yetişmiyor ve empati yoksunu bir toplum oluşuyor .Empati demisken bu gün kimse inşaat işçilerinin ne şartlarda çalıştığını ücretlerini düşünmüyor ,kimse atanamamis öğretmenleri düşünmüyor ,kimse öğrencilerin maddi sıkıntısını düşünmüyor... Buraya Düşünülmeyen sayısız seyler yazabilirim .Ahlak coküyor artık :televizyon sosyal medya ve siyasiler ahlağı belirliyor tabi bunlarda kendi çıkarları doğrultusunda ...İnsanların yasama sevinci ölmüş ufak bir örnek vereyim her kes stresli olduğunu düşünür aslında stres bireysel değil toplumsaldir ;bu gün toplum bir bütün olarak negatif stres topuna donmus ...İyimser taplolar anlatmak isterdim ne yazikki kötüden kötülük doğar özel biricik benliğinizi korumaya odaklanmaktan başka çare yok ...
Ben kibriti çaktığım zaman
Her şey kırmızıydı yüzün olarak
Ben kibriti çaktığım zaman
Çünkü her yüz bir memlekettir
Ben sigaramı yaktığım zaman
Çünkü her sigara bir kelimedir
Ben sigaramı yaktığım zaman
Güz günleriydi bir şarkı olarak
Bir güvercin ben öldüğüm zaman
Nice hüzünlerden yaprak yaprak
Bir güvercin ben öldüğüm zaman
Sanki herkes yalnız yaşamanın peşinde de, yalnızlığı sindiremeyecek kadar yetersiz. Aşkta yetersiz, hayatta yetersiz, ciddiyette yetersiz. En önemlisi, cesarette yetersiz..