Kitapta savaş yıllarında ve sonrasında geride kalanların çektikleri zorluklar, sıkıntılar yansıtılmış. Yazar kitapta, bir kadının gözünden anlattığı acıları okuyucuya derinden hissettiriyor. Savaştan iliğiniz ve kemiğinizle bir kez daha nefret ediyorsunuz. Ana karakter Tolganay'a bağlanmamak, o güçlü duruşuna saygı duymamak elde değil. Karaktere derinden bağlanıyorsunuz. Bu kitap yıllarca süren umutlu bekleyişlerin, ağır kayıpların ve yaşamak için çabalayışların hikayesi. Kısa ama etkili bir kitap arıyorsanız, kesinlikle bir şans vermelisiniz.