ezgi

ezgi

ezgi

, bir kitap okudu
6/10
·64 syf.·
2020 12. kitabı
Stefan Zweig
7.6/10 · 134,8bin okunma
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
Vahşetin çağrısı demeyelim de ona vahşi doğa diyelim, içgüdü diyelim
7/10
·120 syf.··
2020 9. kitabı
·
6 günde okudu
·
Okunma: 01 Nisan 2020 19:59
Bu güçlü kalem ne yazsa beğenirim derdim ama Vahşetin Çağrısı beklentimin altında çıktı. Aslında kurgusu çok iyi ancak çeviride mi bir sıkıntı var anlayamadım. Belki kitabın adı ile içeriğin çok farklı olmasından kaynaklı duyduğum hayal kırıklığı böyle düşünmeme sebep oldu. Jack London ve kitabın adını bir kenara koyacak olursak, Vahşetin Çağrısı kasvetli olmasına rağmen kurgusu çok güzeldi verdiği mesaj çok güzeldi.. genel olarak beğendim ama mükemmel diyemem
Edebiyat
Vahşetin ÇağrısıJack London · Can Yayınları · 202143,3bin okunma
Yaşlandığını kabullenememişken, öldüğünü nasıl kabulleneyim?
8/10
·224 syf.··
2020 8. kitabı
·
18 günde okudu
·
Okunma: 26 Mart 2020 16:18
Anne kız arasında ki çekişmeyi yalın bir dille anlatan çok güzel bir kitap. Özellikle annesini kaybetmiş biri olarak çok etkileyici ve gerçekçi buldum, derinden etkiledi diyebilirim. Şöyle ki, aslında annemizle olan çatışmalarımız da ortada genellikle bir hata ya da hatalı yok. Sadece tahammülsüzlük, kabullenememe durumu var. Burada anlatıldığı gibi aslında ebeveynlerimiz geçen giden zamana yeterince uyum sağlayamıyorlar, hâliyle geçmişe bağlı geleneklerle hareket ediyorlar ve biz buna tıpkı Iza' nın yaklaşımı gibi eleştirel yaklaşıyoruz ,farkında olmadan kırıyoruz çünkü kabullenemiyoruz, yaşlandıklarına inanmak istemiyoruz. Aynı düşüncede olmadığımız için sürekli söyleniyoruz ama onların değer kalıplarıyla bizim ki çok farklı "ve zaman çok hızlı!" , arada ki bu farkı anlamıyoruz, sadece kızıyoruz. Oysa ortada hata yok, hatalı yok. Sadece yaşlanıyorlarmış... Dev gibi bir boşluk, koca sessizlik kaplayınca içini anlıyorsun. Peki şimdi nerede? Öldü mü annem? Yaşlandığını bile kabullenememişken öldüğünü nasıl kabulleneyim? Kaybettiğimiz zaman anlıyoruz.. Son sayfada ki Iza'nın ağzından çıkan "annem! Baba! " feryadı çok şey anlatıyor, dikkat. Iza'nın Şarkısı Magda Szabo
Edebiyat
Iza'nın ŞarkısıMagda Szabo · Yapı Kredi Yayınları · 20245,5bin okunma