Aralık 2024'te de dinlemişim. Şimdi kitap tahlili için tekrar dinledim. Genel olarak yazarın Nazi kampı tecrübelerinden oluşuyor. İnsanın çok zor koşullarda bile yaşamını anlamlandırarak yaşama tutunabileceğini anlatıyor kısaca. Bir de yaşamın anlamının nasıl bulunabileceğini anlatsaymış. Bu kadar subjektif bir mesele... Tabii ki kıymetli. Ama işin zor kısmı da bu. Bir ömrü uğrunda harcayabilecek anlamı bulmak. Allahın cinleri ve insanları kendisine kulluk için yarattığını hatırlayarak hayat amacımızı belirleyebiliriz belki. Her ne yaparsak yapalım kul olduğumuzu unutmadan, kulluğumuza zarar getirmeden yapmak belki..