Füreya

Füreya
Geri takip beklentisiyle takip etmeyin lütfen.
Bana bir ben lazım, bir de beni anlayan. Beni bir ben anlarım, bir de beni yaradan. -NFK
Ağlatır beni dünya ehlinin acımasızlığı; bu fâni alem için beklentiye giren kalbime de kırgınım... -ACZ
•Ömrüm, beni sen aldattın...
312 okur puanı
Eylül 2017 tarihinde katıldı
Puan vermedi·184 syf.·
2026 20. kitabı
Düşündüğümden daha hızlı şekilde dinleyebildim. 2 günde bitti. Bazen tevafuklar yaşar insan, bunlara değiniyor yazar. İnanılması zor örnekler de veriyor yer yer. Genel olarak fena değil. Ama her şeyden bir anlam çıkarma yoluna götürürse kötü sonuçları olabilir. Abartmamak kaydıyla daha farkındalıkla yaşamak ve çoğu şeyi hayra yormak psikolojik olarak destekleyici olabilir. Abartmak ise çokça hayal kırıklığı getirebilir. O işaret, bu işaret tamam da bunların faydası ne? Bu kısım biraz boşlukta kalmış. İnsanı olumlu düşünmeye yöneltmekten başka bir faydası olmayabilir. Tabii ki bu da az şey değil. Hayır uman hayır bulur. Ama hayatta kötü şeyler de var. Kötülükleri çağırmamak gerek ama hayatı tozpembe görme hatasına da düşmemeli. Kısacası tevafukları hayra yormak lazım, hep hayır ummak lazım. Kötü şeyler yaşayınca da o hâlin geçici olduğunu hatırlayarak en az zararla atlatmaya çalışmak lazım.
Yaşamın Gizli İşaretleriMecit Ömür Öztürk · Hayy Kitap · 2019564 okunma
Reklam
Haddini aşan her şey, zıddına döner.
Sayfa 161
Biz yine çoklu okumaya devam
Bazı kitaplar yavaş yavaş okunmalı. Mehmet Dinç ve M. Kemal Sayar kitapları mesela. Az az, düşüne düşüne...
Puan vermedi·104 syf.·
2026 19. kitabı
Dün ve bugüne dair pek çok konuda yazılardan oluşuyor. Büyük oranda geçmişle bugünün kıyaslaması gibi. Kitabın en güzel yanıysa yazarın ciddi bir bilgi ve tecrübe birikimine sahip olmasına rağmen kibirsiz bir anlatımının olması. Oldukça mütevazı. Bu konuda yeterli bilgiye sahip değilim, deme erdemini gösteriyor. Net olarak bilgiye sahip olmadığı konuda varsayımlarla lafı uzatmıyor. Az ve öz. Bir o kadar da kapsamlı. Çok çeşitli konulara değinmiş. Büyük oranda toplumun nasıl değiştiğine odaklanıyor. Biraz iç karartıcı bir yanı da var. Toplum pek de iyiye gitmiyor neticede. O yüzden herkes dönüp kendine baksın. Önce kendini sonra da çevresini daha iyi bir yere taşısın. Böylece daha iyi yerlere gelebiliriz belki.
ZamaneEngin Geçtan · Metis Yayınları · 20201,542 okunma