"Aşk, bir başkasının bizim yaşadığımızdan farklı ve buna zıt bir şekilde yaşadığını, davrandığını ve hissettiğini anlamak ve buna sevinmekten başka nedir ki? Aşkın, çelişkileri neşeyle bağlayabilmesi için onları ortadan kaldırmaması, inkar etmemesi gerekir. Öz-sevgi bile önkoşul olarak bir kişide birbirine karışmayan ikiliği(veya çokluğu) içerir."
Nietzsche