Daha önce Frida Kahlo'nun hayatını anlatan filmi izlediğim için zaten bildiğim bir hayat hikâyesini okudum. Filmi kitaptan daha fazla sevdim. Kitap bence profesyonelce hazırlanmamış, bana çok yüzeysel geldi. Ayrıca ilgimi çeken bir kişi olduğu için internetten de araştırmalar yapmıştım.
Frida'nın hastalıklarla geçen hayatı çok üzücü. Diego'yla olan ilişkisi çok tuhaf. İki ressamı sanatçı yanları birleştirmiş, o kesin. Birbirlerine hayran Diego ve Frida. Diego, Frida'yı aldatmasa bence Frida da onu aldatmazdı. Frida kendini bu şekilde rahatlatıyordu. Diego karısını onun kardeşi ve arkadaşlarıyla aldatıyordu. Ama bu dev, yakışıklı olmayan adam her zaman böyleydi ve bunu Frida da herkes gibi biliyordu.
Frida'nın yatağa bağlı geçirdiği yıllar acılarla dolu. Acıları sayesinde Meksika'nın en büyük ressamlarından biri oldu belki de...
Bu dünyadan çiçekleri ve Diego'yu çok seven, acılı bir Frida geçmiş. İyi ki de geçmiş.