Anlamsızlık duygusundan bahsediyorsak, bunun bir hastalık(patoloji) konusu olmadığını gözden kaçırmamız ve unutmamız gerekir; anlamsızlık duygusu, bir nevrozun belirtisi ve semptomu olmaktan çok, insan olmanın bir kanıtıdır diyebilirim. Ama patolojik bir şeyden kaynaklanmamasına karşın, anlamsızlık duygusu patolojik(hastalıklı) bir tepkiye neden olabilir; başka bir deyişle potansiyel olarak patojeniktir(hastalık yapıcı).