"İnsanlarla diğer varlıklar arasında bir sınır olmadığı gibi belirli bir hiyerarşi de yoktu. İnsan dışı varlıklar sadece insanın ihtiyacını gidermek için değillerdi. Dünyayı istedikleri gibi yöneten sonsuz güç sahibi tanrılar da yoktu. Dünya insanların veya başka herhangi bir canlı varlığın etrafında dönmüyordu."
''Neandertaller hayatta kalsaydı bugün hâlâ kendimizi ayrı bir yaratık olarak görür müydük? Belki de bu yüzden atalarımız Neandertalleri yok etti, çünkü Neandertaller yok sayılmayacak kadar yakın, fakat tolere edilmeyecek kadar da farklılardı.''
''Sevelim ya da sevmeyelim, büyük maymunlar adı verilen gürültücü ve büyük bir grubun üyesiyiz. Yaşayan en yakın akrabalarımız arasında şenpanzeler, goriller ve orangutanlar var ve şenpanzeler bunların en yakını. Yalnızca 6 milyon yıl önce tek bir maymunun iki kız kardeşi oldu. Bunlardan biri tüm şenpanzelerin atası olurken, diğeri de bizim büyükannemiz oldu.''