Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Ömer KNN

Ömer KNN
@Feta
Sadece din ve tasavvuf tezleri ve makaleleri okuyorum; ilgilenenler takip etsin.
Şu an Serrac ve eseri Lüma ile ilgili bir tez okuyorum,
YAMANLAR, 1 Ocak 1990
7 okur puanı
Haziran 2022 tarihinde katıldı
Sabitlenmiş gönderi
Ne zaman ki sen nefsine ilmin yerleştiğini iyice kanaat getirdin ise bil ki bu bilgi senin bir parçandır. İlmin senden istediği şey, onu başkalarına vermezden önce kendine tatbik etmendir. İlmin tam hakkını vermezsen, onun faydası ve nuru senden gizlenir de sadece şekli ve dışı meydana çıkar. Bu da ilmin senin aleyhinde olan hüccetidir.
Cüneyd-i Bağdadi
Cüneyd-i Bağdadi
Reklam
Tevhid imanı, iman şeriatı, şeriat ise edebi gerektirir. Edebi olmayanın şeriatı, şeriatı olmayanın da imanı yoktur.
Hacı Bayram Başer
Hacı Bayram Başer
(sufi sözü)
Dünyaya karşı zahid davranmak Allaha yaklaştırır.
Hasan-ı Basri
Hasan-ı Basri

Okur Takip Önerileri

Tümünü Gör
Nefsini edeple yenmesini bilen Allaha i̇hlasla amel edebilir.
Sehl B. Abdullah Tüsteri
Sehl B. Abdullah Tüsteri
Yakîn halinden sonra kul, halka, Hakk'a yaklaştırıcı şekilde hitap etmeye başlar. Vâsıtî
Reklam
Gözün gördüğü her şey ilim, kalbin bildiği her şey yakîndir. Zünnûn
Tasavvuf kulun her vakitte, o vakit içinde işlenmesi en uygun olan amelle meşgul olmasıdır.
Havassul-havassa göre helal "içinde Allaha isyan olunmayan şey" haram ise "kişiyi Allahtan alıkoyan her şey" şeklinde tanımlanır.
İlk makam tevbedir. Tevbe ilmin yerdiklerinden övdüğü şeylere dönmektir.
Reklam
Kalpleri gözetmeden ilahi hukuka riayet mümkün değildir. Cüneyd el-Bağdadi
Cüneyd-i Bağdadi: Bizim yolumuz kitab ve sünnetle zabt altına alınmıştır. Kur'an'ı ezberlemeyen, hadisleri yazmayan ve sülûkundan önce bunların üzerinde yeterince tefekkuh etmeyen kişinin bu yolu takip etmesi uygun değildir.
Bizim bu ilmimiz Rasûlullah'ın Hadisine bağlıdır
Cüneyd-i Bağdadi
Cüneyd-i Bağdadi
Mümin erkeklere söyle gözlerini sakınsınlar,
ayeti Şibli tarafından "Baş gözlerini haramdan, kalp gözlerini de masivadan sakınsınlar" şeklinde tefsir edilmiştir.
Mahrem yerlerini kapatmayıp aksine açanların utanmaz kimseler oldukları söylenir. Açıktan hayasız davranışlar sergilemek, bedenin mahrem yerlerini göstermek ya da görülmesinden sakınmamak, konuşurken ayıp sayılacak sözler sarf etmek, yine yazarken, çizerken aynı şekilde davranmak utanmazlık olarak değerlendirilir.
Dünyanın safası gitti kederi kaldı.
336 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.