Karşılaştığım bazı insanlar roman okumadıklarını, çünkü romanın vakit kaybı olduğunu, sadece kurgu dışı ya da kişisel gelişim tarzında kitaplar okuduklarını söylemişlerdi. Bu bana şaşırtıcı geliyor, çünkü zaten sorumluluklarımızı yerine getiren bir insansak bir pazar günü evde kendimizi kurgunun dünyasına kaptırmak da insana kişisel anlamda çok şey katabilir.
Aşırı mantıklı insanlar her kararı düşünmek için çok uzun zaman harcarlar. Ancak bir şey yapmadan önce hiç düşünmemek ile aşırı düşünmek benzer seviyede olumsuzdur. Karar alırken aşırı düşünmek her zaman eylemsizliğe dönüşme ihtimalini içinde barındırır.