h̷i̷ç̷ ོ

h̷i̷ç̷ ོ
。゚゚・。・゚゚。 ゚。ɑⵢ̧ƙı  ゚・。・ bulamazsan eğer ömrün yarısı dağınık ve perişan diğer yarısı ah ile pişman geçer!
kimsin..?
“Bize verilenlerle değil de seçtiklerimizle kendimizi tanımladığımız an, evrendeki mevcudiyetimizin idrakine varmış ve kim olduğumuz sorusunun cevabına yaklaşmış oluyoruz..” Tam da bu yüzden kendimi ve kimliğimi bana "verilenlerle" değil, ismimle değil, başarılarımla değil, mesleğimle değil, ırkımla değil; özgür irade ve kişisel gayretimle, "seçtiklerimle" tanımlıyorum. Kendim için kendime kendi koyduğum ad ile. Ben, Keşfsever. Sen kimsin..?
Sayfa 85·Kitabı okuyor
İnsan
Tatil planı hazırsa sıra okuma listenizde!
Bu yaz yanınızdan ayırmak istemeyeceğiniz kitapları sizin için bir araya getirdik. 💬 Siz olsanız bu listeden hangisiyle başlardınız?
Kim-sin..?
Kim sorusu ve bu soruya eşlik eden cevap öylesi mukaddestir ki "Kendini bilen Rabbini bilir" mertebesine, kim ve varlık arayışıyla bir felsefe meselesine, ontolojiye çıkabiliyor.. 'O hâlde biz kimiz? Aynadaki yansımamız yüzümüze bağırıyor şimdi: "Kimsin sen?" Sen kimsin, kimi zaman kısa bir tanışma cümlesi kimi zaman karşımızdaki muhatabı hakir görme cümlesi ve kimi zaman tüm bir kâinattaki zerre büyüklüğündeki mevcudiyetimizi idrak etmenin başlangıç mertebesi. Ben sonuncusuyla başlıyorum. Sen kimsin sorusu bize "verilen" isimle açıklanamayan, yaptığımız meşgalelerle yakından uzaktan ilintisi bulunmayan yüce bir soru ve bu yüce sorunun muhatabı ancak soru kadar mukaddes bir varlık olabilir. İnsan. Koca bir kâinata varlığını sığdırabilen ve bazen kabına bile sığamayan insan.. Kendilik Cesareti
İnsan
Bir insanın kimliği başına buyruk aidiyetlerin birbirine eklenmeleri demek değildir, kimlik bir yamalı bohça değildir, gergin bir tuval üzerine çizilen bir desendir; tek bir aidiyete dokunulmaya görsün, sarsılan bütün bir kişilik olacaktır..
Sayfa 84·Kitabı okuyor
Doğan her insan dört zindanın içine doğuyor ve bu dört zindandan varlığını azat edemedikçe de kendini gerçekleştiremiyor. Dört zorlayıcı güç olarak ifade edilen: 1. Naturalizm (Doğanın zorlayıcı gücü), 2. Historizm (Tarihin zorlayıcı gücü), 3. Sosyolojizm (Toplumun zorlayıcı gücü), 4. İnsanın kendisi olarak ayrımlanan bu zindanlar ruhumuzu, aklımızı, irademizi, tavrımıza öylesi tahakküm kuruyor ki biz aslında biz olamıyor, ailemizin toplumumuzun küçücük bir örneği, kopyası, taklitçisi oluyor ve bize verilen kimliklerin yazgısına mahkûm kılınıyoruz ve kendi benzer türevlerimizle prototipliğin ve tahmin edilmiş geleceklerin vasat yazgılarına sürükleniyoruz..
Sayfa 84·Kitabı okuyor
Aşkı yüceltmeli insan. Âşık olmanın hakkını vermeli. Eğer âşık ise, kendi hakkını da bilmeli. Istırap içinde kalıyorsa, sevdiğine varamamak yüzünden, o zaman yolculuğu sevmeli. Varmak, varlığı yok eder, bunu iyi düşünmeli…
Sayfa 194·Kitabı okuyor
Aşk