Van Gogh, 21 Temmuz 1882’de, bir ressam olarak tam tarzını bulmaya başladığı sırada kardeşi Theo’ya şunları yazmıştı: “Birçok kişinin gözünde ben neyim-bir hiç, bir delibozuk veya münasebetsiz bir adam-toplumda hiçbir konumu olmayan ve asla olmayacak biri, kısaca, adinin adisi. Tamam o zaman-bu tümüyle doğru olsa bile, bir gün eserlerimle, böyle bir delibozuğun, böyle önemsiz birinin yüreğinde neler olduğunu göstermek isterim. Kırgınlıktan çok sevgiye dayanan, her şeye rağmen tutkudan çok dinginlik duygusundan kaynaklanan tek arzum budur.”