Şair olmak başka bir mesele, başka bir yürek istiyor ve o yüreğin belkide en büyüklerinden biridir Nazım Hikmet. Doğu Berlin’de yazdığı kendi otobiyografisi en sevdiğimdir. İnsan kendini ancak bu kadar güzel anlatır.
Ben, beni bir daha ele geçirsem,
- abıhayat içersem demiyorum-
Kapılar bir daha açılsa
Ben bu haneye bir daha girsem
Yaşardım yine böyle kanrevan içinde
Yine böyle aşk ile sersem,
Ben, beni bir daha ele geçirsem...