Savaşın yine kadınlara acımasız davrandığının bir başka hikayesi... Tüm dünyanın gözü önünde yapılan katliamlara, soykırıma, vahşete, işkenceye tüm dünya sessiz kaldı göz yumdu. Milyonlarca kadının çektiği zulüm, işkence hepsinin hikayesi ayrı mahvediyor insanı. Biz okumaya dayanamazken o kadınların bu acıları birebir yaşamış olması ve kimsenin de yardım eli uzatmamış olması... Söylenecek o kadar söz var ki hangi biri söylensin...
Yine ve yine ters köşeli biten bir son. Yazarın diğer kitabı gibi bu da beklemediğin anda, hiç düşünmediğin kişiyi ortaya atıyor. Diğer kitaba oranla bence bu kitapta eksiklikler vardı, bir karakteri hiç yokmuş gibi hissettirip bi anda finalde ortaya çıkarması bence biraz hoş olmamış. Araya tahminlerimizin listesine sokabileceğimiz ipuçları vermesini tercih ederdim. Polisiye konusunda birçok kitap okumuş biri olarak bence bu kitapta bazı eksiklikler de var, aksiyon veya işleniş şekli doyurucu değil. Okurken bir heyecan hissetmedim açıkçası daha çok şu katili öğreneyim artık mantığı ile okudum.
Bir son bekliyordum ama böyle bir son beklemiyordum, tam anlamıyla ters köşenin dibini yaşadım. Yer yer sıkıldığım noktalar oldu ama sonu hiç beklemediğim gibi bitti. Ayrıca Robin karakteri kesinlikle sevmediğim bir kadın karakter türü, aldatıldığı hâlde o adamı yeniden kabul etmek nasıl bir aşk diye sorgulatıyor ya da bir insan gerçekten kendisini aldatan bir adamı geri kabul edebilecek kadar büyük bir sevgi ile ki seviyor diye sorgulatıyor. Üstelik o adamın aldattığı kadın ile binbir emek vererek kurduğu evinde yaşaması gerçeğini kabul ederek d evde yaşaması... Robin karakterini hiç sevmedim
Taş Kâğıt MakasAlice Feeney · Yabancı Yayınları · 20238,6bin okunma
Tüm seriyi okudum ve ilk iki kitap bence harikaydı arada sıkıldığım noktalar (özellikle tıbbi literatür kısmında) olsa da oldukça güzeldi üstelik yazarın hem tarihi hem tıbbı hem de fantastik öğeleri harmanlayıp betimleyerek, bilgi vererek ve sanki tarihi öğelerle birlikte bir gerçekmiş gibi harmanlayarak yazması çok güzeldi. Son kitapta yani bu kitapta ise bazı yerlerde oldukça hoşnutsuzdum, özellikle Diana'nın bazı durumlarda kendi bildiğini yapmaya çalışması, kendilerine ait şahsi bilgileri hemen ilk tanıdıkları insanlara güvenip paylaşmaları vs. sonuçta neresinden tutsan elinde kalacak bir durumun içindeyken insanın güveneceği insan sayısı da azalıyorken hemen herkese kendin ile bilgileri anlatmak saçmalık olur bu tarz kısımları saçma buldum. Ayrıca vampir ile evlenip vampir kurallarını esnetmeye çalışması ya da o kurallarla ilgili geri planda kalması gereken durumda buna itiraz etmesi saçma. Kitabın da ismi olan "hayat kitabını" bulduklarında oldukça hayal kırıklığına uğradım, bence hayat kitabına sahip olduğu sahne veya hayat kitabı ile ilgili olan kısımlar daha farklı vardı olmalıydı. 3 kitap boyunca aradıkları bu uğurda sevdiklerini kaybettikleri, kendilerinden kaybettikleri şeyler varken kitap bulununca insan daha olağanüstü bir sır veya bilgi öğrenmek istiyor, o kısım açıkçası beni tatmin etmemekle birlikte ne yani bunun için mi o kadar seriyi okudum dedirtti bana. Onun dışında bence yazarın hayal dünyası ve bilgi birikimini harmanlayarak, kurgulayarak bu kadar farklı kitap yazması çok hoşuma gitti. Özellikle klişe vampir öğelerinden de uzak kendine has öğelerin olması da hoşuma gitti ve tabii ki kurt adamların eksik kalması da çok güzel. Vampir konulu kitaplar yazılırken ekürisi gibi kurt adamların girmesini sevmiyorum campir veya vamca ikilisi artık ne
Hayat KitabıDeborah Harkness · Pegasus Yayınları · 2015484 okunma
Dirilen Bozkurtların başında Krüşad'ın teginini görmeyi gönlüm istemedi değil ama tarihte dirilen bozkurtların başında da kimlerin olduğu belli olduğu için gerçekle senkronize edilmiş kurguyu beğendim.