Nefise Türker

Nefise Türker
@Frezya8
İmkansızlıklara kırgınım.
Birgün uyansam da kapının önünde bi koli dünya klasikleriyle dolu kitap bulsam keşke...
Reklam

Nefise Türker

, bir kitap okudu
Puan vermedi·192 syf.·
4 günde okudu
·
2020 4. kitabı
Fyodor Dostoyevski
7.6/10 · 77bin okunma
Anı tatlı da acı da olsa her zaman ıstırap verir insana.
Pişmanlık duygusunun insanı ferahlattığını söylerler...yalan, üzüntüme ben farkına varmadan gurur da karışmıştı.
İsteyip istemediğimi doğru dürüst bilmediğim, fakat neticesi aleyhime çıkarsa istemediğimi iddia etmediğim bu nevi söz ve fiillerimin daimi bir mesulünü bulmuştum: Buna içimdeki şeytan diyordum, müdafaasını üzerime almaktan korktuğum bütün hareketlerimi ona yüklüyor ve kendi suratıma tüküreceğim yerde, haksızlığa, tesadüfün cilvesine uğramış bir mazlum gibi nefsimi şefkat ve ihtimama layık görüyordum. Hâlbuki ne şeytanı azizim, ne şeytanı? Bu Bizim gururumuzun, salaklığımızın uydurması... İçimizdeki şeytan pek de kurnazca olmayan bir kaçamak yolu... İçimizde şeytan yok... İçimizde var... Tembellik var... İradesizlik, bilgisizlik ve bunların hepsinden daha korkunç bir şey hakikatleri görmekten kaçmak itiyadı var...
Reklam