Kısa bir sessizlikten sonra bir kez daha "Ve tüm bunlar doğru, kabul ediyorum" diye ekledi profesör. "Petrol yerin altında ve yeryüzü petrol bakımından çok zengin, ancak çok derinlerde. Erişmek için uzun ve zorlu bir kazı süreci gerekiyor. Aynı şey dünyadaki tüm diğer zenginlikler için de geçerli. Halkın manevi zenginliği içinde... Kömür, tuz, demir, kendi kendine yeryüzüne çıkmıyor, kazılarak çıkartılıyor. "
Ben de halkın zihninin ve vicdanının madenine gidiyorum...
Kendimize ait hiçbir şeyimiz yok. Her şey yurt dışından ithal ediliyor. Her şey pahalı. Ödeyemezsek, kredi çekiyoruz. Bir yandan pahalılıktan şikayet ediyoruz, diğer yandan sürekli övünüyoruz.
Güya bizim toprağımız en verimlisi, en büyüğü. Güya her şeye sahibiz.