Başkasının vicdanını kendinizinkine göre ayar etmek yetkisini nereden alıyorsunuz? Sizin gibi düşünmeyen, düşünemeyen felaketzedeyi aforoz ediyorsunuz. Bir diğerinin vicdanına muhalefet vicdansızlıktır. 
Burnunun önünde dönen bu ahlaksızlıklara mani olamayan kültüründen, kendine ve insanlığa ne fayda umulurdu? Yoksa ilimle ahlak başka başka şeyler miydi?