Mai ve Siyah’ı günümüz Türkçe’siyle okuduğum için
rahat okuduğumu söyleyebilirim. Yıllardır ertelediğim bir kitaptı, dilinin ağırlığından çok korkuyordum. Her ne kadar eski halini okumak daha doğru olsa da bir zaman sonra anlayamadığım için sıkılıp bırakmaktansa günümüz Türkçe’si ile okuduğum için memnunum. Halit Ziya Uşaklıgil’in bu kitapta romantik yönünü ortaya çıkarttığı çok belli.
Ahmet Cemil duygusal, hayalleri ve idealleri olan, şiir ve deneme yazar bir karakter. Babasının ölümünden sonra çektiği zor durumların ve Lamia’ya olan aşkının da anlatıldığı kitapta daha çok Ahmet Cemil’in memuriyet hayatından bahsediliyor.
Kitabın dili biraz ağır geldi diyebilirim. Daha doğrusu Uşaklıgil’in uzun betimleri beni zaman zaman yorsa da betimlemelerin güzelliğini düşünerek okumaya devam ettim. Okunması gereken güzel eserlerimizden biri...
Mai ve SiyahHalid Ziya Uşaklıgil · İş Bankası Kültür Yayınları · 202434,8bin okunma