Her şey nihayetinde maddeden oluşan ve maddi niteliklere indirgenebilecek insanın ölümüyle sonlanacak, ölümden sonra bir şekilde yeniden var olma imkânı ortadan kalkacaksa yaşanılan bunca deneyimin/acının, katlanılan bunca haksızlığın/adaletsizliğin anlamı ne olabilir? Tetens'e göre natüralizmin sessiz kaldığı bu sorulara teizmin, her şeyin "kaydını" zihninde bulunduran Tanrı'nın "iyilikle" nihayet bulacak ölümden sonraki yeni bir hayata imkân verebilecek olması şeklindeki yanıtı elini güçlendirmektedir. Teizmin mutlak kudret sahibi Tanrı'yla vadettiği "kurtuluş" tam da bu kötülüklerin ve acıların son bulacağı ya da “üstesinden gelineceği" anlamına gelmektedir.
Hafızası insanın düşmanıdır...
Unuttum ,kurtuldum sanırsın ama öyle bir şey yok. Yaşanmıştan kurtulmak yok. Toprağa girene kadar takip eder seni olmuş olan.