Furkan

Furkan
@FurkanAltay
-Güneş de sanıyor ki bir tek o yanıyor.-
10/10
·434 syf.·
Beğendi
·
2020 2. kitabı
-Cümlelerinizi bir demet gül sunar gibi söyleyin.- -Dünya aşktan ibarettir, gerisi fasa fiso. -Eylemsiz düşünce, çıkarılmayı bekleyen define gibidir.- -Gölgeyi üşüten güneşe hasretidir.- . "Aşk, bir bedende iki kişi." “Ey aşk...! bir mucize gerçekleştir şimdi Şapkandan bir kumru havalansın Bana öyle büyük ki bu kalp, Gelsin yüreğime yuvalansın” Kitabı okurken sımsıcak bir yürek buldum. Yaşam kavgasının molalarında, sıcacık bir poğaça, buğusu üstünde demli bir çay, sevgi ve vefayla beslenmiş hoş bir muhabbet, zifiri karanlıklarda bir umut ışığı, sığınılacak güvenli bir liman, şifalı bir çift dost eli hissine kapıldım. 438 sayfalık kapsamlı ve güzel bir kitap, aforizmalarla, çarpıcı düşüncelerle dolu bir kitap. Düşünmeyi ve düşündürmeyi hedefleyen, beyinlere seslenen metafor zengini tam bir şiir ziyafeti. Bu ziyafetin menüsünde, sevgi var, sitem var, aşk var, barış var, umut var , çocuk var, kadın, insan, doğa ve Dünya var, kısacası belli bir yaşanmışlık var. Benim en çok sevdiğim aforizmalarının birinde Şair Tahsin Özmen diyor ki " İnsanın pilini, sahip olduğu mallar değil, mutlu olduğu anlar şarj eder." Ben de bu kitabı okurken gerçekten mutlu oldum, yaşam enerjim yenilendi tazelendi. Bu kitapta Şair şiiri, insan insan, insan doğa, insan toplum ilişkileri olarak yansıtıp, sosyal siyasal iktisadi ve kültürel olguların bir bileşkesi olarak ele almış. Bir empati aracı, duygusal paylaşım aracı olarak şairin şiirlerini, esas olarak insanı düşündüren, bunun yanında kimi zaman üzse de, kimi zaman hüzünlendirse de, genelde hayatı sevdiren, manevi bir hazza kaynaklık eden ve eleştirel bir farkındalık yaratmaya dönük şiirler olarak değerlendirebiliriz. Ayrıca Şair şiirlerinde, yaşadığımız zamanın garipliğinden, monotonluğundan, doyumsuzluğundan, duygusuzluğundan,
Şiir
Düşünmek Yaşamın Pasını SilmektirTahsin Özmen · Karina Yayınevi · 2018552 okunma
Furkan
👍
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
Ne duvara, ne de davara bir şey anlatamazsın.
-En büyük yalnızlık anlaşılmamaktır.- . -En ağır yorgunluk anlaşılmamaktır.- . -İnsan karada boğulduğunu, bir türlü anlatamaz denize.- . Oysa, -Anlamak, içimizdeki ateşin yegâne sebebidir.-
Şiir
Furkan
Harrrrrttikkkkkkaaaaaa…,
Elbet baharı olacak her kışın
kış, yularından tutamadığımız bir attı bembeyaz dişlerini göstererek gitti dağıldı örtü, çözüldü çiçekleri tutan kar kollarında uyuyan serçeleri uyandırdı çamlar kurtuldu ltihaplı tanelerinden yaraları kanayan nar gözümüz aydın...! toprakta havada suda, taptaze bir çoşku var erik dalları gülüyor, lirik çiçek tarlaları filiz veriyor demek ki sütten kesilmemiş, dörtnala doğurgan bir bahar geliyor... . içimde çıldırmış bir orkestra şefinin çoşkusu var
Edebiyat
Furkan
Nevruz bayramınız kutlu olsun.🌿🌿🌿
Anneler yaratılmışların en güzelidir
Ben dünyaya gözlerimi ilk açtığımda, sadece sımsıcak bir kucak bulmadım; güvenli bir yuva buldum, bir vatan gördüm. Sevgi, şefkat, merhamet dolu bir yüz gördüm. O annemdi. Çocukken onu sadece anne sanırdım. Meğer evimizin çatısıymış. Kışa karşı duvarı, karanlığa karşı kandili, yokluğa karşı bereketiymiş. Bir evde saatler bile annenin ritmine göre çalışırmış. O kalkınca sabah olur, o sofrayı kurunca bereket gelir, o pencereyi açınca eve güneş dolarmış. Biz çocukken fark etmezdik. Suyun bardakta hazır oluşunu, ekmeğin sofrada bekleyişini, ütülenmiş kıyafetleri, toparlanmış odaları hayatın doğal düzeni sanırdık. Meğer bütün o düzenin görünmeyen adı: anneymiş. Bir ağacın kökü gibiydi. Kimse kökü görmezdi, ama bütün dallar onunla ayakta dururdu.
Şiir
Furkan
Anneler melektir.💐💐💐💐